sahabat :)

Saturday, 25 June 2011

Syirik..ramai yang tidak sedar….maka bacalah!

Cuba renungkan pesanan Professor Datuk Dr Harun Din Al-Hafiz
Seperti yang kite ketahui… Negara kite  nie banyak tugu…. Antara yang famousnya ialah Tugu Kebangsaan, Tugu Helang Laut kat langkawi dan sebagainya.. Tahukah
kawan2 bahawa pada tahun 1993, Mufti wilayah persekutuan telah mengeluarkanfatwa bahawa ‘ segala tugu-tugu itu serta pembinaannya adalah haram…. ciri-cirinya menyerupai berhala…dan melawatnya juga adalah haram.. ‘  Setelah fatwa itu dikeluarkan, maka ia digazetkan bermakna tindakan undang2 boleh dikenekan kepada sesiapa yang melawat tugu kebangsaan! Tetapi   sayang2… pihak atasan tidak suka akan keputusan itu maka disuruhnya pihak mufti menarik balik fatwa itu… Setelah berbincang.. . Mufti tersebut tidak mahu menarik balik fatwa itu… Maka pihak atasan telah menarik balik gazet tersebut maka apa yang tinggal ialah fatwa sahaja… tiada tindakan undang2 yang boleh diambil… Menurut kupasan Ust. Harun Din, tugu2 ini boleh mendatang syirik… Beliau berkata… ‘ bawalah dosa anda sebesar langit dan bumi kepada Allah dan Allah mungkin akan mengampunkannya tetapi jika terdapat walau sedikit/sebesar zarahpon dosa syirik maka Allah tidak akan mengampunkan orang   itu…’ dan kata beliau lagi… ‘ walaupun kita tidak pergi ke tugu2 tetapi jika kita ‘redha’ atau tidak melakukan apa2, berdiam diri, maka kita juga akan mendapat dosa tersebut iaitu dosa   syirik…’ Contoh kedua yang beliau utarakan dalam perbincangan dosa  syirik ini ialah nama negeri perlis iaitu perlis indera kayangan… ‘ Menurut kamus dewan… indera bermaksud nama tuhan hindu manakala kayangan bermaksud tempat di mana tuhan2 bersemayam.. . maka makna sebenar ialah perlis tempat tuhan hindu   bersemayam.. ‘  Menurut beliau… Nama perlis ini juga mendatangkan dosa syirik… Perkara terakhir yang dibincangkan ialah isu perlembagaan negara… Tahukah kawan2 bahawa… Perlembagaan Negara Fasa ke-14 mengatakan bahawa mana2 undang2 akan terbatal dan tidak boleh dipakai jika ia bertentangan dengan undang2 yang telah dinyatakan di dalam perlembagaan termasuklah undang2 hudud… iaitu undang2 yang dicipta oleh   Allah. Kata beliau seterusnya.. ..

Dosa syirik boleh diakibatkan oleh…

1. Mempertahankan perlembagaan serta   undang2 ciptaan manusia dan  membuatkannya mengatasi undang2 ciptaan Allah iaitu hudud dll.

2. Menyokong mereka yang mempertahankan perlembagaan.

3. Mereka yang berdiam diri .

4. MEREKA YANG MENGATAKAN BAHAWA HUKUM  HUDUD ITU ZALIM ( BERMAKNA ALLAH JUGA ADALAH ZALIM)

 

Dengan ini selesailah tanggungjawab saya.Tolong sebarkan perkara ni pada semua umat Islam. Kalau nak beli AL-QURAN yang dicetak dalam edisi baru. Hati-hatilah kerana ada 4 surah palsu ciptaan KAFIR laknatullah. Surah-surah itu
adalah :

1) AL-IMAN

2) AL-WASAYA

3 ) AL-TAJASU

4) DANAL-MUSLIMOON

Jangan sesekali layari laman web ! www.thequran. com< http://www.thequran .com / > (Father Zakaria) kerana segala isinya adalah palsu. Sebarkan perkara ini kepada umat Islam seramai yang mungkin!!!
Sebarkan jika anda sayangkan ISLAM…. jika sebaliknya.. .
nauzubillah. ..

Kredit Kepada

17 comments:

PenuliS said...

percaya or tak,seumo idup kat dunia ni,x pnh lg smpi tugu kebangsaan.Masa sekolah dulu2,kagumlah jugak sbb memperingati mereka2 yg bnyk berkorbn utk negara.

MyMye MyMya said...

nice info :D

bonda_tie said...

alhamdulillah ada juga yang sedar..

Saffrina Ropiee said...

terbaiklah post ni. aku sangat setuju hukum hudud dilaksanakan. kalau kerajaan bagi alasan negara kita ni berbilang kaum, so hukum hudud tak boleh dilaksanakan....kenapa zaman Rasulullah boleh ja dilaksanakan hukum hudud? ada ja bukan Islam dengan Islam. Aman ja hukum hudud dilaksanakan. Negara Arab tu peratus jenayah dia sangatlah sikit. sebab apa sebab ada hukum hudud.

Perlembagaan pun satu hal. Dalam buku sejarah F5 tulis perlembagaan ni patut dihormati, undang undang paling tinggi. Habis Al Quran nak letak mana? Pemimpin Malaysia patut contohi kepimpinan Rasulullah.

thumbs up untuk entri ni :)

Azzah said...

nice sharing..

Mama Amani said...

nice info.. thanx 4 sharing...

genkconer said...

genk share entri ini kat blog genk ya..

genkconer said...

LINK ENTRI YG GENK KONGSIKAN

http://genkcorner.blogspot.com/2011/06/korang-harus-ambil-tahu.html

HiSaM ! ! ! said...

i follow.....

.fariza. said...

dalam diam pun kita bule jd syirik kan.
sataghfirullah...

Miss Xyz =) said...

lmn web thequran.com tu dh xde kot.. :)

Dhia BellamiZam said...

singgah cni..nice sharing :)

Fuhrer said...

Terima kasih suma... saya hargai semua komen2 ini.. tambah2 cik saffrina ropiee.. Thumbs up untuk mu jua..

saiazuan said...

tak pernah sedar dan tau pasal ni.. thanks :D


list list movie yang mcm best bulan july depan http://eleventx.blogspot.com/2011/06/upcoming-july.html

ikhwanul muslimin said...

salamullahi alaikum..
benar apa yang dikatakan oleh dato; harun din namun saya sebagai rakyat biasa tidak mempunyai kuasa untuk merobohkan tugu2 itu yang di kiaskan dengan berhala yang boleh membawa kepada syirik kerana tanggungjawab itu jatuh kepada pemimpin negara yang "dipilih" .. wallahua'alam ..

NiQ said...

ya allah.. x sangke kan tugu tu rupa-rupanya ala2 berhala.. cepat-cepatlah dirobohkan tugu ni sume yg ade..

Gimi said...

nice info.

Cite Yang Korang Terlepas

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...